I Oppvekstbygda Grønfjelldal kan du både være tradisjonell og ta helt av. Det er inspirasjonen bak bygdas nye logo.
Oppvekstbygda Grønfjelldal lanserer i disse dager en ny logo. Denne skal brukes til å sette merkenavnet Oppvekstbygda Grønfjelldal på kartet, og få folks øyne opp for de gode oppvekstvilkårene som finnes i bygda.
– I logoen ser vi at Grønfjelldal er en opplevelse, og raketten som tar av viser at her får vi til det vi vil. Det er det som er så fint med bygda vår, her er rom for både tradisjon og innovasjon, sier Lena Nystrøm, rektor ved Grønfjelldal Montessoriskole.
Miksen av dette, i tillegg til umiddelbar nærhet til natur, godt samhold, skole og barnehage med sterk retning gjennom montessoripedagogikk, gårdsliv og friluftsliv, gjør Grønfjelldal til en bra plass å vokse opp – derav merkenavnet Oppvekstbygda Grønfjelldal.
– Disse mulighetene er det jo viktig at folk vet om. Kanskje er det noen som har en drøm om å leve landlig og som synes dette høres spennende ut, sier Nystrøm.
Med nettsida oppvekstbygda.no, bloggen BygdaStemning, nyhetsbrevet Bygdesnakk (meld deg på her) og Facebook-sida Oppvekstbygda Grønfjelldal er det mange muligheter til å få vite mer om bygdelivet i dalen.
Den tøffe logoen er laget av Riktig Spor Mo i Rana.